
خلاصهای از سوابق شغلی خانم ویکتوریا امجدی مدیر و مؤسس مجموعههای آموزشی همیشه بهار و نوید بهار
- دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی و لیسانس زبان انگلیسی
- مدیر و مؤسس مهدکودک همیشه بهار از سال 1381 تاکنون
- مؤسس دبستان دخترانه همیشه بهار از سال 1389 تاکنون
- مؤسس دبستان پسرانه نوید بهار از سال 1394 تاکنون
گواهینامههای بینالمللی دورههای آموزشی استاندارد ISO از (TUV) آلمان:
- گواهی دوره OHSAS 18001:2007 Requirements (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی)
- گواهی دوره ISO9001:2008 Internal Audit Course (سیستم مدیریت امنیت اطلاعات)
- گواهی دوره Iwa2 Requirements (مدیریت کیفیت IWA2 در آموزش و فرآیندهای مدیریت آموزش)
- گواهی دوره Strategic Management Introduction (مدیریت استراتژیک برند)
- گواهی دوره Introduction To ISO9001:2008 (تشریح الزامات، مستندسازی و ممیزی داخلی)
- گواهی دوره EFQM Requirements (مدل تعالی سازمانی EFQM)
- گواهی دوره Body Language Work Shop
- گواهینامه سمپوزیوم بینالمللی آموزش اسکاندیناوی 95
- گواهینامه کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی سال 93 و 94
- گواهینامه سمینار کارگاه آموزشی مدیریت سرنوشت فرزندان نسل فناوری اطلاعات
- گواهینامه ارتقاء دانش و مهارت مدیران مهدهای کودک (مقدماتی و تکمیلی)
- گواهینامه دوره پرورش خلاقیت هنری
- گواهینامه دوره مدیریت راهبردی در مراکز آموزشی
- شرکت در اولین کنفرانس مدیریت راهبردی در مراکز آموزشی
ویژگیهای برجسته:
- مدیریت به روش مدارس کارآمد
ویژگیهای عمده مدارس کارآمد عبارتند از:
- رهبری آموزشی قوی شامل:
- اهميت دادن به ديـدگاههاي اوليا، همكاران و كاركنان و استفاده از مديريت مشاركتي براي پيشبرد امور مدرسه
- بهبود مستمر تصميمات، فعاليتها، اهداف و برنامههاي مدرسه در جهت افزايش كيفيت آموزشي و تربيتي مدرسه
- توجه به خود انگيختي در انجام فعاليتهاي ياددهي و يادگيري در همهي عوامل مدرسه
- كاربــرد فنون جديد و فنآوريهاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي در جهت كيفيسازي فعاليتهاي آموزشی
- تسهيل گردش اطلاعات در مدرسه با ساير نهادهاي مرتبط
- مديريت منابع انساني و افزايش صلاحيتهاي حرفهاي، عاطفي، علمي و معنوي آنان در جهت ارایه خدمات متناسب با برنامه
- تقويت روحيهي برنامهگرايي در مديريت مدرسه
- تأكيد بر نوآوري، تقويت روحيه نقادي و نقدپذيري و استفاده از فناوري اطلاعات و يادگيري مستمر و پيوسته.
- تاکید بر مشتری مداری، اعتماد متقابل، دانشمداری، رفتار صادقانه و ارج نهادن به كاركنان، دانشآموزان و اولياء و جلب مشاركت برمبناي صداقت آنها
- جو امن، منعطف، منظم و پویا با ایجاد شور و اشتیاق به یادگیری در محیطی با نشاط در جهت توسعه دانایی
- تأکید همه جانبه مدرسه بر مهارتهای بنیادین و مخصوصاً پرورش
- انتظارات بالا برای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان
- ارزشیابی تحصیلی مستمر و کیفی
- آموزش از راه عمل و تجربه
- توجه به فرآیند علم در عمل
- توجه به تفاوتهای فردی دانشآموزان
- توجه به فعالیت گروهی در آموزش
- دارای واحد تحقیق و توسعه و دپارتمان های تخصصی
ما اعتقاد داریم که برای رسیدن به جایگاه بهتر آموزشی و پرورشی علاوه برتلاش و کوشش باید دانش شغلی خود را افزایش دهیم. دراین راستا اقدام به ایجاد واحد تحقیق و توسعه در مدرسه نموده تا علاوه بر آشنایی با آخرین متدهای آموزشی ملل دنیا، از اندیشه صاحبان اندیشه درحوزه تعلیم و تربیت در جهت ارتقای عملکرد مدرسه بهرهبرداری نماییم. به همین منظور برنامهریزیها در قالب دپارتمانها و کارگروههای مختلف اعم از: دپارتمان آموزش، IT، هنر و خلاقیت، زبانهای خارجه، واحد پرورشی و مهارتهای زندگی، تحقیق و توسعه، کارگروه تربیتبدنی و... انجام میپذیرد.
- تعادل در ارایه برنامه درسی
ما بر این باوریم مدرسه بهعنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت رسمی، میبایست به همه جنبههای تربیتی دانشآموزان توجه نماید. و در این راستا به شش ساحت تعلیم و تربیت کودک که شامل؛ تربیت اخلاقی ـ تربیت اجتماعی ـ تربیتبدنی ـ تربیت هنری ـ تربیت اقتصادی ـ تربیت علمی و فناوری میباشد، بهصورت هماهنگ و یکپارچه اهتمام ورزد تا از تربیت تک بعدی دانشآموزان جلوگیری شود.
- استفاده از نیروی متخصص و مجرب
کادر آموزشی و اداری مدرسه از بین افراد با مدرک تحصیلی مرتبط و دارای تجربه آموزشی و پرورشی کافی انتخاب شدهاند. و اکثر آنها در دورههای آموزشی ضمن خدمت شرکت نمودهاند و دبستان نیز با برگزاری کارگاههای دانشافزایی با حضور اساتید و مؤلفین کتب درسی ویژه معلمان و مربیان در ایام تعطیلات تابستانی و در طول سال تحصیلی جهت ارتقا کیفیت روشهای تدریس اقداماتی را بهعمل میآورد.
- فضا و تجهیزات مطلوب
- حداکثر ظرفیت کلاس درس بر اساس استاندارد 20 نفر میباشد
- تجهیزات آموزشی مدرسه استاندارد میباشد.
- نظافت، بهداشت و ایمنی در مدرسه مورد توجه جدی میباشد.
- فضای مدرسه بسیار شاد و زیبا طراحی گردیده است.
- همه کلاسهای درس دارای پنجره و نور مناسب میباشند.
- گرمایش مدرسه رادیاتور و سرمایش کولر آبی میباشد.
- رنگ کلاسها با توجه به روانشناسی کلاس درس انجام شده.
- استفاده از سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی مسقف برای ساعات ورزش و بهرهگیری از معلم تخصصی برای درس ورزش
- سایت کامپیوتری مجهز به PC ،Laptop ،Smartboard ، Touch Screen، Data projector و ایجاد سیستم یکپارچه شبکه داخلی، Access Point و سرور مجزا
- دارای آزمایشگاه و سالن چند منظوره
- وجود کتابخانه تخصصی
- آشپزخانه مجهز با رعایت استانداردهای لازم و امکانات مناسب، جهت طبخ مناسب غذا با استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب
6- مدرسه هوشمند
- کلاسهای درس هوشمند میباشند. (دارای ویدئو پروژکتور، تابلوی هوشمند و سیستم رایانه)
- استفاده از محتوای الکترونیکی و نرمافزارها در آموزش
- مدرسه دارای سایت کامپیوتر مجزا و اینترنت پرسرعت میباشند.
- اطلاعرسانی عملکرد آموزشی، اخبار و اطلاعیهها به اولیا از طریق دنیای مجازی (وبسایت، تلگرام و...)، سامانهی پیام کوتاه، جلسات خصوصی و عمومی بهصورت مستمر
- مدرسه توسط دوربین مدارس بسته، جهت امنیت دانشآموزان بهوسیله مسولین کنترل میگردد.
فوق برنامهها:
- آموزش رایانه:
رشد روز افزون علوم و فنون، استفاده از رایانه را امری اجتنابناپذیر کرده است. در عصر حاضر رایانه جای خود را در تمامی عرصههای زندگی باز نموده و این مساله اهمیت آموزش و یادگیری آن را در سنین پایین نشان میدهد.
اکنون کودکان ما دو راه بیشتر ندارند، یا کامپیوتر را یاد بگیرند یا در جهانی لبریز از تکنولوژی سر در گم شوند. کودکانی که این مهارت را فرا میگیرند، آماده خواهند بود تا در دنیای فناوری زندگی و کار کنند. البته آموزش کودکان در سنین ابتدایی از ظرافت و اهمیت بالایی برخوردار بوده و برنامهایی دقیق و ویژه میطلبد. تدریس رایانه در برنامه درسی دبستان از پیشدبستان تا ششم بهصورت کارگاهی زیر نظر مجتمع فنی تهران با اجرا و نظارت همهجانبه، منطبق بر استانداردهای روز و بیناللملی برنامهریزی شده است بهطوری که فراگیران بعد از اتمام دوره با هفت مهارتICDL E-KID'S) کودکان الکترونیک) آشنا شدهاند.
- آموزش زبان انگلیسی با رویکرد ارتباطی (CLT)
ویژگیهای این روش عبارتند از:
- یادگیری بهصورت گروهی اتفاق میافتد.
- دانشآموز در یادگیری دارای نقش فعال است.
- یادگیری در شرایط واقعی زندگی اتفاق میافتد.
- آموزش جمله مقدم بر کلمه و حروف است.
- آموزش زبان انگلیسی برای کلیه پایهها، هفته 4 ساعت انجام میشود.
تدریس زبان براساس سیستم CAMBRIDGE بوده و کتابهای مرجع SUPER MIND'S میباشد.
- آموزش مهارتهای زندگی:
در کلاس آموزش مهارتهای زندگی، مهارتهای نهگانه شامل:
- مهارت تصمیمگیری
- مهارت حل مساله
- مهارت تفکر خلاق
- مهارت تفکر نقاد
- توانایی برقرار کردن ارتباط موثر
- مهارت ایجاد و حفظ روابط بین فردی
- خودآگاهی
- مهارت همدلی
- مهارتهای مقابله با هیجانها، در پایه اول تا سوم به دانشآموز تعلیم داده میشود.
استفاده از مشاور و روانشناس جهت ارائه خدمات مشاوره
برگزاری سمینارها، همایشها و جلسات آموزشی و غیرآموزشی با حضور اساتید برجسته برای اولیا و دانشآموزان
- آموزش خوشنویسی و مشاعره:
داشتن خط زیبا یکی از عوامل ارتقای اعتمادبهنفس در بین کودکان در سنین کودکی و دارای تاثیر مثبت بر شخصیت فرد در بزرگسالی است. با عنایت به این موضوع دبستان بهان کارگاه خوشنویسی را در برنامه درسی دانشآموزان پایه اول تا ششم گنجانده است.
- افزودن فعالیت کتابخوانی و قصهگویی:
به دروس (بخوانیم و بنویسیم) در پایههای اول و دوم ابتدایی.
- شطرنج (ویژه نوید بهار)
فواید آموزش شطرنج در دوران کودکی عبارتند از:
- شطرنج الگوی درست اندیشیدن را در ذهن فرد ایجاد میکند و توانایی تفکر منطقی را توسعه میدهد.
- شطرنج اعتمادبهنفس فرد را تقویت مینماید.
- یادگیری شطرنج کودکان را آماده یادگیری مطالب درسی میسازد و ذهن شناختگرای آنها را تقویت میکند.
- شطرنج صبر و حوصله کودکان برای یادگیری در کلاسهای درس را افزایش میدهد.
- شطرنج خلاقیت کودکان را برای حل مسائل متنوع و مختلف پرورش میدهد.
سایر برنامههای آموزشی و پرورشی
- استفاده از طرح تدریس شناور در پایه پنجم تا ششم
- استعدادیابی و همچنین هدایت دانشآموزان مستعد به رشتههای ورزشی و هنری مورد علاقهشان
- اجرای طرح تغذیه سالم (میان وعده و ناهار گرم)
- برگزاری اردوهای علمی و تفریحی
- برگزاری جشنهای ملی و مذهبی
- انجام آزمایشات پزشکی دورهای برای دانشآموزان
- سرویس ایابوذهاب
افتخارات مجموعه
- افتخار آفرینی دانشآموزان همیشه بهار در المپیاد هوش و ریاضی شهر تهران
- رتبههای برتر آموزگاران در جشنواره الگوی تدریس برتر وزارت آموزش و پرورش
- کسب رتبه برتر جشنواره تولید محتوای الکترونیک آموزش و پرورش منطقه 4
- مقام برتر مسابقات علمی، هنری ـ فرهنگی آموزش پرورش منطقه 4 تهران
- مقامهای برتر و قهرمانی در مسابقات تربیتبدنی در سطح منطقه
- رتبههای برتر در جشنواره علمی دانشآموزی جابر بن حیان